Spletno stran gostuje moj-splet.si
Prenesi vsebino

Učiteljska služba

3 Pravi razširjevalec Mojega nauka mora biti takšen, kot je nadvse izkušen, prilagodljiv in nadvse iznajdljiv zdravnik.
4 Poglejmo zgled. V neki kraj pride zdravnik, pokličejo ga k števil­nim bolnikom, ki trpijo zaradi protina in različnih vročic. Zdravnik si misli: ‘Takšnih bolnikov sem zdravil že veliko in jim pomagal s tem ali onim zdravilom, ti bolniki tukaj pa trpijo zaradi enakih bolezni, zato bom tudi njim dal enaka zdravila in ozdravili bodo! Zdravnik tudi stori tako - in glej, bolnikom je po njegovih zdravilih čedalje slabše namesto boljše, izgubijo zaupanje vanj in zahtevajo druge­ga zdravnika. Zdravnik je nad tem ogorčen in se sprašuje: ‘Ta moja zdravila so pomagala že številnim, zakaj niso tudi tem bolnikom?’ in se jezno poslovi
5 Kmalu pride drug zdravnik. Ta pa je pametnejši od prvega, že prej se pozanima, kako je bolnik živel, kakšno hrano je užival, kakšne bolezni so ga trpinčile od mladosti. Pozanima se še o različnih drugih stvareh, o katerih se pameten zdravnik tudi mora pozanimati, in ugo­tovitvam prilagodi tudi zdravila: temu bolniku da to, onemu nekaj drugega. In glej, zdravnik, ki se je tako potrudil, je kmalu ozdravil bolnike v vsem kraju, saj je znal svoja zdravila prilagoditi različnim naravam in lastnostim svojih bolnikov.
6 In tako kot lahko zdravnik bolnike uspešno ozdravi samo tako - seveda če ni že prepozno -, naj ravna tudi pravi zdravnik duš pri zdravljenju številnih, v duši bolnih ljudi na tem svetu, od katerih je neka duša lahkoverna, druga težko verjame, tretja je ošabna, četrta lakomna, peta sebična in tako naprej. Če zdravnik duš pride k tako različnim dušam in jim začne takoj okorno pridigati Moj nauk, bo naredil le malo koristnega.
7 Kdor ne zna z jokajočim jokati, se s smejočim smejati, z vedrim biti veder in z resnim resen, še ni primeren za razširjanje Mojega kraljestva na zemlji, in je v tem pogledu podoben kmetu, ki med ora­njem sicer drži roke na plugu, vendar neprenehoma pogleduje nazaj, da bi videl, kako tečejo brazde. Pri tem pozablja na plug, ki zaradi pomanjkanja prave oračeve pozornosti začne orati krivo, in potem oraču ne preostane drugega, kot da zvleče plug do mesta, kjer je še oral naravnost in začne orati znova.
8 Tako je tudi z učitelji, ki vse ljudi - ne glede na njihov značaj in naravne lastnosti - poučujejo enako. Nekateri od teh bodo sicer nekaj tudi odnesli od pouka, ker je pouk primeren prav njihovim zmožnostim, drugi pa bodo učitelja zapustili nevedni in še nerodnejši kakor prej.
9 In tako morate biti tudi pri razširjanju Mojega nauka pozorni na to, kakšni so po naravi tisti, ki naj bi jim pridigali Moj nauk, sicer boste naredili le malo koristnega.
10 Lahkoverni bodo kmalu verjeli vse - zlasti, če boste pouk pod­krepili še s kakšnim čudežnim znamenjem. Toda zapomnite si: Kdor prelahko sprejme nekaj novega, se tudi enako zlahka pusti spet spe­ljati, zlasti če ga v to prisili skušnjava. S tistim, ki le stežka verjame, boste sicer imeli veliko več dela, toda ko ga boste pridobili, bo tudi ostal pri tistem, kar je sprejel. Zato pa ste se morali pri njem toliko bolj potruditi kakor pri lahkovernem. Lahkovernim ni zaupati, ker so tako radi in brez truda sprejeli vaš pouk. Kajti ko boste spet prišli k njim, jih bo morda komaj polovica še privržena vašemu nauku, druga polovica pa se bo vrnila k svoji stari, trhli veri ali pa postala privrženka kakšnega drugega lažnega preroka.
11 Bodite enotni v vsem, kar zadeva Moj nauk - toda kar zadeva način poučevanja pa si najprej oglejte ljudi, katerega duha otroci so, in jim šele potem začnite pridigati evangelij, in tako boste vsepovsod dobro opravili.
12 Ne pozabite pa tudi na star rimski rek, po katerem se iz skrajno čokatega in gnilega štora ne da izoblikovati božanstva, in da nežna in boječa golobica ni še nikoli iz svojih jajc izlegla orla. Zato bodite - in to sem vam že pogosto dejal - pametni kakor kača, pri tem pa kljub vsemu blagi kakor golobica.
13  
Poučevanje je eno najtežjih poslanstev, toda blagor tistemu, ki takšno poslanstvo dobro opravlja!

Jakob Lorber
Janezo veliki evangelij
knjiga 10/189