Spletno stran gostuje moj-splet.si
Prenesi vsebino

“Jaz sem pot, resnica in življenje; nihče ne bo prišel k Očetu razen z Menoj!” (Janez, 14, 6)
Dne 27. decembra 1843, zvečer 

1 Bo mar težko ukazati še enemu osrednjemu soncu, naj pride semkaj? Oh ne, niti najmanj! Kajti semle Mi je potrebno postaviti samo katero koli naslednje, nekoliko pripravnejše besedilo iz knjige Nove zaveze in že je pred vami novo osrednje sonce, z isto pralučjo in z enako silo in učinkom. Na primer: “Jaz sem pot, resnica in življenje; nihče ne bo prišel k Očetu - razen z Menoj.”
2 Glejte in že je tu osrednje sonce! Kdor zmore v sebi ugledati njegovo luč, ta bo v njegovi svetlobi zanesljivo razumel, da je samo z branjem storjeno za pridobitev večnega življenja prav tako malo kot nič.
3 Oče je Večna Ljubezen v Meni, kakor sem Jaz v vsem Mojem Božjem bitju že od večnosti v Njej. Kajti Jaz in Oče sva eno, ali Jaz in Moja Večna Ljubezen sva eno ali kakor večno živo biva Ljubezen v svoji Modrosti, prav tako biva tudi Modrost v Ljubezni, iz katere izhaja, večno.
4 Oče ali Ljubezen je osnovno življenje vsega življenja; kdor se ne vrne k temu živemu praviru vsega življenja, ostane mrtev in si ne more pridobiti življenja nikjer drugje.
5 Kje pa so dveri k očetu? In kdo so te dveri? Mar so to mnoge knjige in spisi, ki jih nekdo prebira ali sem to Jaz?
6 Ja, tisti boljši bodo takoj pritegnili in dejali: “Ja resnično, ako Jezusov nauk natančno pregledamo, potem ne moremo biti zlahka drugačnega mnenja kot edino tega, da se more doseči večno življenje za duha in dušo le z življenjem po njegovem nauku. In v tem pogledu je popolnoma pravilno, kar je Maziljenec izrekel o Sebi, namreč, da je On edina pot,resnica in obenem življenje samo!”
7 Resnično vam povem: Tisoči in tisoči so, ki izpovedujejo takšno priznanje in to iz dna svojega dobrega vpogleda; in kljub temu povem: Mrtvi so in niso našli poti, resnice in dveri ter življenja.
8 Ob tem porečete: “To nam zveni surovo in kruto! Kako more kaj takega izreči najvišja Božja ljubezen? Kaj more storiti človek več, kakor dospeti z marljivostjo svojega proučevanja do popolnega razumevanja velike resnice in božanstva velikega učitelja? Kaj bolj vzvišenega zmore sploh storiti človek, kakor se očitno truditi spoznati resnično, najvišje, sveto dostojanstvo Božje besede; in da jo tudi resnično spozna s pomočjo svoje marljivosti?”
9 Povem vam: To je sicer po eni strani res, - zanesljivo je boljše storiti tako, kakor pa vse skupaj zavreči in nato služiti posvetni nečimrnosti; vendar zapisano je v Zapisih: Ko bo prišel ta čas, bodo Meni mnogi govorili: “Gospod, Gospod!” in kljub temu je zapisano, da jim bom odvrnil: “Proč od Mene; kajti še nikoli vas nisem spoznal!”
10 To je osnova tistega, vam gotovo znanega mesta v Novi zavezi. Z izrekom “Gospod, Gospod!” je prikazano njihovo dobro spoznanje, da je Maziljeni pot, resnica in življenje. Ampak kakšna je korist od tega spoznanja, ako nihče noče hoditi po poti in ne mara dejavno zgrabiti resnice, da bi prišel z njo do življenja?
11 Igralec prav gotovo nisem, da bi se zadovoljil s praznim pritrjevalnim ploskanjem, marveč je Moja stvar polna večne resnobe in zato tudi zahtevam resno delovanje in ne le prazno pritrjevanje!
12“Kakšen obraz neki bi naredil bogat ženin, ako bi mu razne neveste pritrjevale na vsa usta ter ga hvalile in slavile; ko pa bi maral prijeti eno ali drugo, bi ta zbežala proč od njega in bi ga v svojem srcu povrh vsega še ozmerjala zaradi takšne predrznosti?
13 Povejte: bi ženin morda oženil katero izmed takšnih trapastih nevest? Resnično, šel bo ven, se ozrl po kaki vlačugi in ji bo dejal: “Vem, da si vlačuga, vendar ti povem: Opusti svoje početje in vzel te bom za ženo!”
14 In vlačuga bo prenehala, ker jo bo k temu prisilila njena resnična, nova prebujena ljubezen in bo postala ženinu zelo ljubljena žena - in bo kakor Magdalena, ki je bila poprej na zadnjem mestu med vsemi ženami Izraela; ko pa jo je poklical pravi ženin, je postala prva med vsemi ženami, ki je slavila skupaj s samim ženinom veliko vstajenje k večnemu življenju!
15 Resnično, njen posel ni bilo branje knjig; ko je prepoznala pravega, je prenehala s svojim posvetnim početjem in zgrabila jo je močna, neuničljiva ljubezen do Njega, katerega je spoznala kot pravega, In Mu je iz svoje velike ljubezni žrtvovala vse, kar je imela na tem svetu.
16 Glejte, za takšno nevesto sem bil v zaresnem, živem delovanju pot, resnica in življenje!
17 Bilo pa jih je takrat kar mnogo, ki so Me kot takšnega spoznali, ampak o delovanju niso hoteli vedeti ničesar, zato jim tudi pripada besedilo: “Tako bodo prvi zadnji in zadnji bodo prvi!”
18 Ali so po tem pot, resnica in življenje v dejanjih res tako težavni? Mar se ne glasi: “Moj jarem je nežen in Moje breme lahko!”? - Ja, čisto zares tako tudi je! Celotna pot, resnica in življenje ter nežen jarem in lahko breme tičjo v dveh zapovedih ljubezni.
19 Ali je res tako zelo težko ljubiti Njega, ki je Sam Večna Ljubezen in ali je mar težko ljubiti lastnega brata? Oh, prav zares! nič lažjega kot to, -
samo izženite posvetnost, to staro kugo duha iz vaših prsi in ugotovili boste, kako sladko in lahko je ljubiti Večno ljubezen in svojega brata!
20 Seveda pa je težko ljubiti Večno Ljubezen in brata, kadar je srce polno posvetnosti, polno posvetnih računov, polno denarja, polno tveganih trgovskih poslov in polno peklenskega računarstva, ki zna do dlačice natančno izračunati, koli ko odstotkov dobička mora z oderuštvom prinesti en stotin na leto.
21 Ja, prav zares, kjer je srce izpolnjeno s tovrstno umetnostjo, tam “Gospod, Gospod” ne bo dosti pomagalo in pot, resnica in življenje se bodo izkazali tako ozki in trnovi, da jo bodo le stežka prehodili.
22 Čemu koristi branje tisočev in tisočev, naj si še tako z resnico napolnjenih knjig? Bodo obudile v življenje nekoga, ki ga vsak dan skrbi, kako bo, bolj in bolj, dan za dnem neprestano, natlačil svoje srce z vsemi mogočimi posvetnimi smetmi?
23 Povejte, kdo izmed vas bi zmogel spočeti otroka z nekim kipom? Ali bi neko zrno, še tako umetelno naslikano, vzklilo, ako ga posadite v zemljo? Zanesljivo ne, niti eno niti drugo! Živo more zopet spočenjati življenje samo z živim; in tako more živa beseda samo v živem srcu zopet roditi sadeže.
24 Za mrtvega v duhu pa tudi živa beseda ni nič drugega kakor naslikano seme; in najsi siplje vase nešteta takšna semena,nikoli ne bo vzgojil nobenega sadeža. Ker besede ne oživi, tudi beseda v njem ne bo živa.
25 Kdor morda samo nekaj malega čuje in ukrepa v skladu s tem, ta je uresničevalec besede in res išče Božje kraljestvo in vse ostalo mu bo dodano. Menim, da je tudi to jasno; vendar prihodnjič še več osrednjih sonc!

Jakob Lorber
Pojasnila svetopisemskih besedil