Razjasnitev desetih vprašanj
16. Avgust 1842 Popoldan
Deset vprašanj, ki jih je na zahtevo služabnika, zapisal Ans. H.
1 O Gospod! Ne morem razumeti, da je bilo v Mojzesovi postavi za toliko dejanj določena smrtna kazen in, da so Izraelci v Tvojem imenu neusmiljeno iztrebili toliko plemen skupaj z njihovo lastnino, medtem, ko si ti sam kot Jezus rekel: Ne sodite, da ne boste sojeni; ne obsojajte, da ne boste obsojeni!
Odgovor: Glej, pod Mojzesom in po Mojzesu je Stara zaveza trajala do Mojega prihoda. V tej zavezi je bila vera edina opravičilo, saj se je stara ljubezen, od Noeta dalje, vse bolj začela spreminjati v čisto modrost. Tako je Mojzesov zakon temeljil le na veri, ljubezen pa je postala notranji, skrivni, nekako nezavedni pogoj zgolj zaradi stroge poslušnosti. Ker se je modrost ločila od ljubezni, jo je bilo treba tudi nenehno in strogo presojati, da ne bi hotela izstopiti iz kroga večnega reda. Tako je bilo to obdobje od Mojzesa do Kristusa težko obdobje pripravljalne sodbe, zato sem moral na koncu tudi Jaz prevzeti breme sodbe in vseh njenih predpisov nase, izbrisati sodbo in namesto hladne vere ponovno vzpostaviti staro ljubezen. Poglej, to je razlog.
Drugi, še globlji razlog prvega razloga pa je ta, da takrat knez smrti in laži še ni bil obsojen, ampak je bil še vedno popolnoma svoboden! Ni težko uganiti, zakaj, saj se je takrat želel izpopolniti z modrostjo in presojo vere. Toda ta njegova usmeritev je prešla v malikovanje, zato je bilo treba z Moje strani ponovno uporabiti isto sredstvo proti njegovi sodbi.
Glej, zato je bilo takrat videti vse tako kruto! – Po Mojem prihodu pa je bil obsojen in stara ljubezen je spet postala edini zakon. Če se zgodi zlo, se to zgodi zaradi slabe volje ljudi zaradi demonskega prišepetavanja, toda v Mojem zakonu za to ni več nobenega razloga. Poglej, to je razlog.
2 Ali je zakonska zveza večno neločljiva?
Odgovor: Seveda, če je bila sklenjena iz resnične, čiste ljubezni, predvsem z ozirom na Mene, pa tudi z vidika medsebojne človeške vrednosti, ali pa se je vsaj kasneje pokazala v celoti kot taka. Če pa temu ni tako, potem to, kar se imenuje zakonska zveza, nima imena in vrednosti za nebesa, ampak za tisto, ki je pogosto toliko močnejše in večje; za pekel! Razumite to vsi!
3 Ko rečem, da grem vase, želim raziskati samega sebe, - ali gre duh v dušo ali duša v duha? Ali duša raziskuje duha ali duh raziskuje dušo? Kajti duša ne more iti v dušo in duh ne more iti v duha. Kdo je torej tukaj "jaz" in kdo je "mene'?
Odgovor: Povem ti, da tu ne gre ne za eno ne za drugo, ampak se z vstopom vase razume le to, da duh ali ljubezen potegne vase svobodno voljo in jo usmeri izključno k tistemu, kar je tam po Moji volji. Če pa ljubezen pusti, da vse vajeti izvirajo iz volje, potem volja kmalu postane močnejša od ljubezni do Mene in jo potegne navzven, jo oslabi in s tem tudi samo sebe kot Mojo moč, da bi v njej delovala navzven! Zato iti vase pomeni pritegniti žarke volje vase, raziskovati sebe pa pomeni z ljubeznijo do mene preveriti, ali so vsi žarki volje usmerjeni k Meni! Glej, tako je s tem.
4 Kaj pomeni veseli vrtinčasti let neštetih lastovk okoli sedmega zvonika, ki sem ga videl predvčerajšnjim na vrhu Schloßberga?
Odgovor: Zelo neumni ljudje tega sveta, ki prav tako raje kot okrog živih dreves življenja frfotajo okrog bleščeče kovine in se ne morejo ločiti od tistega, kar je mrtvo in prinaša večno smrt, tako kot imajo neredko tudi te male živali v sebi elektromagnetno tekočino, kot prekriti pozlačeni vrh stolpa. Glej, to je pomen tvoje videne podobe!
5 Ali lahko verjamemo izjavi somnambulista, da sproščajo nekateri ljudje kljukaste, drugi pa bolj kroglaste snovi in, da so prvi bolj duhovno, drugi pa bolj posvetno naravnani?
Odgovor: Somnambulisti ne vidijo vedno pravilno. Toda kar zadeva to izjavo, je na videz precej pravilna, ne pa tudi po pomenu. Z videzom so predstavljene le magnetne ali bolj dušne polarnosti, nikakor pa ne bolj duhovne ali bolj posvetne lastnosti duha ali dejanskega življenja ljubezni in volje. Zato so lahko kroglice prav tako nebeške kot kljukice; vse je odvisno od ljubezni! Glej, to je prav.
6 Ali drži trditev nekega somnambulista, da je vsakemu človeku ob rojstvu dodeljeno določeno število? Na primer, C. L. in jaz bi imela število pet.
Odgovor: Če hočeš verjeti, potem je tako, kot verjameš, sicer pa naj nihče ne šteje, razen velikosti in moči svoje ljubezni. Toda pri Meni je to vedno številka ena! Vse drugo pa je odvisno od čiste vere. Glej, to je čisto, dobro in resnično
7 Ali je treba smrt vojvode Orleanskega šteti za dogodek velikega pomena?
Odgovor: Za svet seveda, v nebesih pa se celo prenehanje sončnega območja šteje za majhno! Sčasoma se morajo zgoditi različna znamenja, zato naj bo tudi to znamenje, da nikakor nisem prijatelj ustavne dinastije. Kajti, če želi več kočijažev na eni kočiji različno krmiliti kočijo, kje bo končala? Ali pa zaradi takšnega krmiljenja konji ne bodo prestrašeni in bodo na koncu raztrgali celotno kočijo? Zato glej, za takšno ljudstvo so tudi takšna znamenja. To je treba upoštevati.
8 Ali pogled pogosto ne pove več kot beseda in ali ni v pogledu pogosto več moči kot v besedi?
Odgovor: O, da, ko skozi pogled govori Duh! Toda moral bi se vprašati, ali je v duhovni besedi več moči kot v besedi jezika? Tako bi takoj razumel svoje vprašanje! Poglej, to je pravi razlog.
9 O Gospod! Kako je treba razumeti odlomek v 17. in 18. vrstici 19. poglavja Razodetja: Z močnim glasom je zaklical vsem pticam, ki letajo sredi neba: »Zgrnite se semle na veliko Božjo pojedino, da boste jedli meso kraljev in meso poveljnikov, meso junakov in meso konj in njihovih jezdecev, meso vseh svobodnih in sužnjev, malih in velikih!?
Odgovor: O ti, moj dragi prijatelj! A ne razumeš takšnih stvari?! Poglej, poglej! Veliki obrok je že pred teboj, kako lahko prosiš za njega, saj si kot nekdo, ki nekaj išče, medtem ko ima to v roki! Moja ljubezen, to sveto mesto je res velika pojedina, ki bo sčasoma pogoltnila vse, kar je posvetno! Glej, to je velika Božja pojedina, na katero ste povabljeni! Glej, tako je tu razviden pomen nebes. O prijatelj! Pridi, pridi na pojedino!
10 Ali lahko na nekoga v Franciji vplivam tako, da ga odvrnem od dejanja ali ga spodbudim k dejanju?
Odgovor: Po ljubezni in živi veri Vame, ki izvira iz nje, ti povem, da ne le na nekoga v Franciji, ampak verjetno tudi na nekoga veliko dlje – tudi, če bi bil na Siriusu ali celo neskončno dlje; kajti z Menoj lahko storiš vse, brez Mene pa nič! Zagotovo ti te stvari niso tuje? Zato ljubi in verjemi, tako boš vedno zmagal, Amen.
Jakob Lorber
Nebeški darovi 3