Spletno stran gostuje moj-splet.si
Prenesi vsebino

Naravna in duhovna prenova hiše                                                                 
26.  Junij 1841, od 3/4 4 ure popoldan

Pišejo: K. G. L. - Andr. in Ans. H. - Vprašanje: J. G. Prosi za pojasnilo o tem, ali in v kolikšni meri nas spremljajo duhovni varuhi (,,zavetniki").

Na to je Gospod milostno odgovoril prek svojega služabnika  J. L. takole:
1  Učinek vere je odvisen od vere ljudi. Vera je namreč močna vez, ki povezuje telo, dušo in duha.
2  Nemogoče je, da bi se nekaj zgodilo v fizičnem svetu, kar ne bi imelo svoj temelj v duhovnem.  Če kdo  čuti kakršno koli potrebo, tj. dokler se sam naravno ukvarja z naravnim svetom, tudi takoj poišče sredstvo, ki bi mu pomagalo zadovoljiti njegovo potrebo. Ker pa je vsako človeško bitje v svojem začetnem obstoju nujno le naravno, o duhovnem ne ve veliko in  ga ne vidi in ne sliši - in to zato, ker je, kot sem rekel, še vedno naravno.
3  Tako kot je vse naravno krhko, tako je po telesu krhek tudi človek.
4  Kaj stori gospodar hiše, ko se v hiši pojavijo razpoke ali druge napake, zaradi katerih se boji, da bo hiša, če jih ne bo takoj odpravil, postala tako majava, da ne bo vzdržala niti rahlega tresljaja? Ali ne bo gospodar hiše takoj uporabil ustreznih sredstev, da bi svojo hišo ponovno ustrezno utrdil? - Zagotovo bo to storil, saj ni omahljiv in se dobro zaveda škode, ki bi jo utrpela njegova hiša.
5  Kaj mislite, katera sredstva bo uporabil gospodar hiše? Mislim, da vam ne bo treba dolgo razmišljati, da bi kmalu ugotovili, da mora njegovo hišo pregledal gradbeni strokovnjak. Ko pa gradbenik reče gospodarju hiše: "Poslušaj prijatelj, tvoja hiša je v slabem stanju! Pomanjkljivosti, ki se pojavljajo na stenah so namreč posledica slabega temelja. Kaj ti koristi, če boš razpokane stene od znotraj  in od zunaj ometal z malto? Če bo prišlo do najmanjšega potresa, bo pod ruševinami pokopalo tebe in vso tvojo družino."
6  Ko pa gospodar hiše  sliši tako slabo pričevanje gradbenika, postane malodušen zaradi velike škode njegove hiše in razmišlja sam s seboj: "Kaj naj zdaj storim? Ali naj verjamem temu gradbenemu strokovnjaku in v celoti porušim hišo in od temeljev zgradim novo? To bi zahtevalo precejšnje stroške? Ali pa naj pokličem druge ljudi, ki se spoznajo na to področje in prepustim svojo puščajočo hišo nadaljnji preiskavi?"
7  Ko je o tem razmišljal, se je posvetoval sam s seboj: ,,Nasvet prvega gradbenika je sam po sebi resničen. Če pa gre za gradnjo nove hiše, nasvet za popravilo tega puščanja ni uporaben. Kajti novo hišo je mogoče zgraditi kjer koli, tukaj pa gre le za nujno popravilo obstoječe poškodovane hiše!"
8  Začelo se je torej novo posvetovanje, na katerem ni sodeloval le eden gradbenik, ampak je bilo prisotnih več gradbenih mojstrov. Nekateri se odločajo kot prvi, drugi pa predlagajo načine, kako to hišo obnoviti, da bo trdna kot nova, na trdnih temeljih.
9  S kakšnim nasvetom se bo po vašem mnenju gospodar hiše zadovoljil? – Vsekakor ne na nikogar drugega kot za drugi nasvet!
10  Glejte, vsako človeško telo ni nič drugega kot gibljiva hiša duha.
11  Tej hiši pretijo pogosto raznovrstne nevarnosti. Na nek način so te nevarnosti že dejanske razpoke v hiši ali pa so zastavljene tako, da bi se v hiši, na podlagi izkušenj iz drugih hiš, lahko pojavile nekatere življenjsko nevarne razpoke.
12  Ker naravni človek vidi takšne stvari, je povsem razumljivo, da se posvetuje z različnimi ljudmi, kako bi najlažje obnovil svojo že razpokano hišo, da bi bila kot nova. Ko pa iz svoje že razpokane hiše vidi tudi druge takšne hiše, razmišlja kako bi svojo hišo zaščitil pred poškodbami.
13  Tudi on se najprej obrne, po nasvetu besede, ki sem jo izrekel vsem ljudem, najprej k Meni kot glavnemu gradbenemu mojstru. Toda ta gradbeni mojster zahteva, da se trhla hiša v celoti podre in se na njenem mestu od temeljev naprej zgradi nova in trdna.
14  Že samo takšno svetovanje stane gospodarja hiše preveč. Zato se obrača tudi na druge, vsaj po njegovem mnenju, gradbene strokovnjake. Mnogi mu svetujejo kot glavni gradbeni mojster, zato nimajo njegove odobritve. Drugi, ki se ne držijo trdno in nedvomno besede velikega gradbenega mojstra, pa mu svetujejo popravilo, s katerim lahko tako rekoč ohrani in utrdi svojo hišo kot novo - in temu nasvetu najprej sledi tudi tako zavedeni hišni gospodar.
15  Kaj pa menite vi, je to dober nasvet? - Za lastnika hiše je to verjetno dobro, saj ustreza njegovim željam. Samo po sebi pa to ni dober nasvet, saj hiša pridobi le navidezno, ne pa tudi resnično trdnost.
16  Oglejte si učinek vere! Ta vez zdaj povezuje lastnika hiše s potrebami same hiše in z njeno ne predrago podporo. Toda kakšna je vera, takšna je tudi pomoč! - Toda vprašajte se, kako je to videti pri Meni?17  Podal vam bom majhno prispodobo, ki vam bo služila kot duhovno ogledalo, v katerem boste videli podobo hišnega lastnika, ki se izogiba stroškom. To ga na koncu stane veliko več truda in dela, saj svojo hišo umaže, namesto da bi jo takoj podrl in pod vodstvom velikega gradbenega mojstra zgradil novo in trdno hišo.
18  To pa je prispodoba: Nekdo se v polnosti in prepričanju zaveda, da je vladar neke države tako prizanesljiv in dober človek, da vsak, ki od njega nekaj zahteva, to tudi dobi brez kakršne koli pritožbe. Kljub temu spoznanju pa si človek v svoji revščini ne upa stopiti pred vladarjev prag, temveč se plazi pred dvorjane, ki mu nazadnje tako otežijo dostop do vladarja, da se mu zdi naravnost nemogoče, da bi sploh prišel do vladarja in še manj, da bi od njega kaj prejel.
19  Zato ostaja z dvorjani in vse išče pri njih, vladarju pa se nerazumno kleče prilizuje.
20  Vladar pa vidi takšno neodločnost in, da prosilca ne bi prisilil, ga tudi pusti pri tem ponižnem klečeplazenju do trenutka, ko vladarju postane preveč, da se ubogi ljudje kljub vsej njegovi neomejeni dobroti in prizanesljivosti pustijo zapeljati pohlepnim posrednikom. Tako se izognejo glavnemu pomočniku in iščejo pomoč pri tistih, ki nikoli ne morejo pomagati in tudi, če bi lahko, nočejo pomagati, ker so sebični in tudi zato, ker bi vladar mogoče nanje gledal zviška, če bi si drznili storiti nekaj, kar je navsezadnje vedno bilo, je in bo izključno stvar samega vladarja.
21  Glejte, iz te prispodobe lahko spoznate, kako je s človekom, ki išče pomoči povsod drugje, samo pri Meni ne.

Od pravega in edinega ,,zavetnika"
26. Junij 1841, nadaljevanje do 3/4 8 ure zvečer

1  Če nekdo verjame v pomoč in vodstvo nekaterih duhov varuhov in angelov, je podoben tistemu, ki ve, da je vladar nadvse dober, vendar se boji, da morda ni prav, da bi vladarja sam vznemirjal s svojo domnevno nerodnostjo. Zato ovije svoj vezi okoli drugih zaščitnih in pomožnih bitij in na koncu verjame, da so mu le ta resno pomagala ali ga obvarovala pred nevarnostjo, medtem, ko je le vladar kot glavni gradbeni gospodar slabotnemu verniku nudil pomoč in zaščito prek tistih, na katere se je ta obrnil.
2  Premislite enkrat prav o tem! Veste, da vsi ljudje, vsi duhovi in angeli niso nič drugega kot misli, ki jih svobodno prenašam in ti imajo vedno svoje življenje in vse od Mene in sicer vsak toliko, kolikor je zanj najprimerneje v skladu z Mojim večnim redom.
3  Če pa eden pride k drugemu in mu reče: "Pomagaj mi v tem in onem" – in, če drugi želi klicatelju pomagati sam iz sebe, ali ni to tako, kot bi slepec vodil drugega in bi mrtvi vdihnil življenje drugemu in bi zelo žalosten človek tolažil drugega zelo žalostnega človeka?
4  Povem vam, vsakemu človeku, duhu ali angelu je dovolj, da se zavzema zase in nima niti atoma več, da bi se iz sebe zavzemal za drugega.
5  Kdor pa pride k Meni s kakršno koli potrebo in se ovije z živo vezjo vere okoli Mene, edino živega, kako se potem ne bi mogel združiti z Menoj po živi veri?
6  Zato je na poti čiste resnice samo eden pravi duhovni varuh - in to sem Jaz.
7  Vsi drugi ,,duhovni varuhi" izvirajo iz šibke vere, ki jo povzročajo pohlepne ustanove zunanje cerkve.
8  Ker pa so se ljudje na to sklicevali, se še vedno sklicujejo in se bodo sklicevali v prihodnosti, mi za zdaj, da bi pustil svobodo ljudi nedotaknjeno, ne preostane nič drugega, kot da šibkim vernikom preko domnevnih posrednikov podelim svojo pomoč in previdnost.
9  Po drugi strani pa ne smete misliti, da zaradi tega preneha ljubeča dejavnost blaženih. Ni pa takšna, kot jo uči šibka vera. Ker pa so vsi blaženi v Meni, kakor sem Jaz v njih, so tudi oni blagoslovljeni z eno in isto ljubeznijo svojega svetega Očeta in poživljeni za vse večne čase.
10  Na tej Zemlji ni človeka, ki ga ne bi spremljali duhovi iz boljšega sveta. Ti duhovi si tudi nenehno prizadevajo, da bi tistega, ki so mu namenjeni, popeljali k svetlobi in življenju vsega življenja.
11  Toda od kod izvira to izjemno dobrodelno prizadevanje takšnih duhov in kaj je to? - Ali nisem Jaz tisti, ki v njih vse to ustvarja?
12  Kako nepravično je potem, ko me človek obide in išče pomoč pri tistih, ki nimajo ničesar iz sebe, ampak vse samo od Mene!
13  Kaj pa išče človek drugje, ko pa ve, da sem mu Jaz kot Najvišji postal človek in celo brat. Iz tega lahko spozna, da sem bolj kot vsak človek ponižen in blag in iz vsega srca nadvse prizanesljiv in nisem oddaljen Bog, ampak sem najprej in predvsem oče in brat – tako, da vam je vaše življenje bolj oddaljeno kot Jaz sam.
14  Razen, če je človek postal resno boječ do življenja in se spoprijatelji s smrtjo, potem ne more dojeti pravega življenja in sega v daljavo po velikih ovinkih po tistem, ki mu je vendarle najbližji in ga nenehno nosi, tako rekoč na rokah. Kajti drugače, se najvišji modrosti (kot kvadratnemu krogu) zdi povsem nemogoče, da si človek, ki ljubi življenje, tega ne bi želel zajeti predvsem (saj to zmore, če le želi) v temelju.
15  Vrnite pa se nazaj in vprašajte vsak evangelij, vprašajte vse apostole in druge razširjevalce Moje besede, ter mi pokažite kateri koli odlomek, v katerem je bilo učeno, da je treba poleg Mene imeti tudi določene 'duhovne varuhe'. Ali ni v evangelijih večkrat rečeno: "Pridite k Meni vsi, ki ste utrujeni in obremenjeni in Jaz vas bom vse okrepčal!"
16  Ali je v tem povabilu kdo izvzet ali je kdo zaupan v varstvo angelov? - Zagotovo ne! - Kar je tam rečeno, je rečeno za vso neskončnost in za vso večnost!
17  Kdo od vas si želi trditi, da ta Moja beseda ni popolna, da takrat nisem vsega dobro premislil in sem šele pozneje prišel do česa boljšega? - Takšna domneva bi razjezila celo vsakega posvetnega vladarja, ki je navsezadnje nepopoln v vsaki svoji besedi. Kako bi se torej izkazalo, če bi ga uporabili zame!?
18  Glejte, zato je takšna vera v zavetnike podobna parazitski rastlini na drevesu življenja. – Kdo pa bi hotel trditi, da parazitska rastlina črpa življenje od nekod drugje kot od drevesa, na katerem sedi?
19  Kaj pa je sadež drevesa in kaj sadež parazitske rastline? - Le na drevesu raste pravi sad in kdor ga uživa, ta bo imel življenje. Kar zadeva plod parazitske rastline, pa lahko njen sok služi, če bi bilo to mogoče, kvečjemu za hrano in za lov na ptice neba.
20  Glejte, tako je z vsem, kar se ne povezuje z Menoj, se pravi, kar ni zgrajeno z Menoj od temeljev! Eden je bodisi pobeljena hiša, bodisi parazitska rastlina na drevesu življenja, pri čemer je prvo enako uporabno kot drugo.
21  Samo Jaz sem Pot, Resnica in Življenje! Kdor se ne zbira z Menoj, raztresa!
22  Ali ne bo veja, ki je ločena od trte, takoj usahnila in ne bo nikoli obrodila sadu? - Kdor torej kaj potrebuje, naj pride k Meni in veruje, pa bo to prejel!
23  Kogar pa dvom utesnjuje, naj misli, da je dvom le posledica tega, da nekdo ne hodi z Menoj in, da ga ne privlačim. Kdor pa dvomi, naj pride k Meni in veruje, pa mu bo dana luč v tem, o čemer je dvomil.
24  Kdor je slep, gluh, hrom, nepokreten, kogar muči putika, ali je nem in obseden, naj pride k Meni in veruje in gotovo bo našel zanesljivo pomoč.
25  Toda zavedajte se, da Jaz nisem majhen Bog, ampak nadvse velik Bog. Kdor Me hoče torej zgrabiti, mora široko razpreti roke. Mora Me popolnoma objeti in ne le misliti, da bi mu lahko pomagal, če bi hotel. Pomisli pa naj, da sem Jaz tisti, ki želi vedno vsem pomagati. - Če bo te stvari združil v sebi, bo njegova vera vedno še bolj živa.  
26  Vendar pa se po vaših merilih, nekaterim ljudem tu in tam zgodi, da svojo vero povežejo s številnimi manifestacijami duhovnih varuhov, zlasti s tistimi, ki se pojavljajo na področju tako imenovanega somnambulizma.
27  Temu pa povem: To prikazovanje duhovnih varuhov, ki se pojavljajo ob takih priložnostih, niso nič drugega kot stvaritve človeške lastne vere in so zelo podobni sanjam, v katerih se človeku v najrazličnejših okoliščinah živo prikazuje tisto, o čemer je v svojem budnem stanju zelo živo razmišljal in to ne v svojem razumu, ampak v svoji duši.
28  Toda tako kot so po eni strani te sanjske oblike nekaj, tudi takšen videz pri somnambulistih ni le prazen pojav, ampak je tudi nekaj resničnega. - Toda kaj je tu resničnost? – Tu resničnost ni nič drugega kot stvaritev lastne vere v povezavi z vse spoznavajočo ljubeznijo.
29  Nihče ne more iskati pomoči v nečem, v kar ne verjame in, če tega potem ne sprejme z mislimi, ljubeznijo in zaupanjem. Tudi kipar ne more narediti kipa, če ga najprej na določen način ni ustvaril v sebi.
30  Toda kako ga je ustvaril? - Najprej je pomislil na neki predmet. Ta predmet mu je bil všeč. Ker pa mu je bil všeč, ga je v mislih ujel in se nekako zaljubil v svojo zamisel. In tako, kot je svojo idejo sprejel z ljubeznijo, jo bo, če bo imel za to tudi  sposobnosti, neomajno tudi uresničil.
31  Glejte, tako je z vsemi pojavi, še posebej pri tako imenovanem somnambuličnem stanju, v katerem se iluzije vida ustavijo in samou stvarjanje izhlapi kot megla. Takrat se prebudi ne le duša, ampak tudi živi duh somnambulirancev, v katerem stanju (ki se sicer zgodi nekoliko redkeje) somnambuliranci potem zelo malo omenjajo vse prej opažene "duhovne varuhe" itd., saj duh v jasnem videnju vidi, sliši in prepozna le enega samega velikega duhovnega varuha vseh duhovnih varuhov.
32  Kar pa zadeva meniške zanesenjake in njihova somnambulistična prikazovanja (nekaterih duhovnih zavetnikov), pa boste pri tem imeli ja toliko modrosti in ne boste tako kot pogani neumne vere, da boste ob Moji najsvetlejši besede vzeli to samo kot  goli denar. Na koncu pa bi z četrt vere še mislili, da vam lahko pomagajo celo lesene, kamnite in naslikane podobe določenih "svetih zavetnikov".
33  Povem vam: Takšna vera ni niti za las boljša od vere Baalovih služabnikov! - Če živ človek ne more pomagati svojemu bratu in je v Svetem pismu rečeno, da je vsaka človeška pomoč nekoristna, kaj lahko stori izrezljani kos lesa ali katera koli druga vrsta mrtve snovi?
34  Ali pa ste celo mnenja, da so ob takšnih priložnostnih pomoči sami "duhovni varuhi" v svojih materialnih podobah? – Nekaj malega o tem naj bo dovolj, da boste prepričani, da temu ni tako.
35  Vzemimo na primer najboljšo sliko, ki me prikazuje, kako visim na križu, preštejmo vse križe v katoliškem in tudi drugem krščanskem svetu, ki jih je v eni hiši včasih več deset različnih velikosti - naj bodo vse te slike skupaj bolj koristne kot ena ali naj imajo večje večjo moč kot manjše?
36  Ali pa naj bi bili posvečeni Kristusi močnejši od neposvečenih - in posvečena podoba na glavnem oltarju še veliko močnejša od druge v stranski kapeli?! - Ali ne vidite neumnosti že na prvi pogled?
37  Če pa Jaz, sam živi pomočnik, ne potrebujem človeka, niti angela in še manj izklesane podobe (kajti, ko pomagam, pomagam v duhu in resnici, ne pa v lesu, kamnu ali barvi!) - kakšno moč in učinek lahko imajo podobe "duhovnih varuhov", saj sami "duhovni varuhi" nimajo nobene moči in učinka pomoči?
38  Toda predpostavimo, da so po šibki veri imeli neko lastno moč pomoči, hkrati pa jih je prosilo več sto tisoč ljudi, ki so klečali pred njihovimi podobami - kako bi moral tak nedeljivi duhovni varuh bliskati po vseh svojih podobah, da ne bi zamudil s svojo pomočjo!
39  Ali pa menite, da je lahko takšen duh prisoten povsod hkrati? – Večnemu duhu je to mogoče, saj je vse v njem, ustvarjeni duh pa tega nikoli ne bo mogel storiti, saj je v odnosu do Mene le omejen duh.
40  Kateri človek pa lahko pomisli na tisoče stvari hkrati? – Takšno razmišljanje je le delo duha in videnje duše, ki tam v sebi sprejema bodisi misli ali, boljše rečeno, duhovna dela iz duha kot zunanje velike misli ali vidna dela večnega Božjega Duha. Če pa duh v vas lahko misli le eno misel za drugo na preprost in zaporeden način, potem je sam le preprost in nedeljiv in tako lahko le postopoma z eno mislijo opazuje Moja dela, ki jih imam v največji jasnosti in tega opazovanja ne bo mogel dokončati vso večnost. - Kako bi lahko po vseh teh podobah kot nekakšen "sveti zavetnik" pomagal in istočasno bil tudi prisoten pri vsaki od njih.
41  Toda človeški duhovi, ki so dosegli drugi svet, se le s težavo ozdravijo te bolezni dušnih varuhov. Zelo pogosto se zgodi, da je treba vse domnevne "zaščitne duhove" odstraniti z njihove poti. Če se to ne bi zgodilo, bi večina katoličanov pobegnila od Mene in se obrnila na svoje dušne varuhe.
42  Ne smem iti daleč nazaj, toda prav zdaj, ko to pišeš, ubogi duhovi v pisani zmedi begajo naokrog in z vso vnemo iščejo svoje "zavetnike". Toda Jaz, ki jim vidno stopim naproti kot brat in najbolj ljubeči oče in jih kličem, da morajo iskati in najti samo Mene, pred menoj v vsej resnosti bežijo, pogumnejši pa me celo prosijo, naj jih pripeljem k njihovim duhovnim varuhom
43  Glejte, če je takšna neumnost tako močna celo med duhovi, ki že prebivajo onkraj, kakšen dokaz proti takšni neumnosti lahko dajo vsi (duhovni varuhi) pojavi v tem materialnem svetu tistemu, ki v veri išče duha žive ljubezni in žive resnice?
44  Če je torej vaša hiša poškodovana, ali se bojite kakršne koli škode, se vedno obračajte samo Name, kajti Jaz sem najizkušenejši gradbeni mojster dušnih hiš in najzanesljivejši duhovni varuh pomoči med vsemi duhovnimi varuhi. Lahko ste tudi prepričani, da bom, če bom hišo podrl, to znal tudi dovolj trdno in po najugodnejših ceni znova zgraditi.
45  In vedite, da vladar kakršen sem Jaz, sploh ne potrebujem posrednikov, ampak sem za vse v vsem Sam!
​​​​​​​46  Kdor hoče priti k Meni, naj pride in vedno Me bo našel doma, kot da nimam drugega dela, kot  da služim tistim, ki Me iščejo.​​​​​​​
47  Zato zaupajte in gradite na Meni! Kajti Jaz sem trden temelj!
​​​​​​​48  Kdor gradi na tem temelju, njegova hiša ne bo nikoli puščala. Kajti kdor vzame snov od Mene, jo ima živo, tako kot sem Jaz sam edini živi in dajem življenje vsakomur, ki ga išče od Mene.
49  Če ga boste tudi vi iskali pri Meni, boste živeli večno! Amen. – To pravi On, ki ima in daje življenje.  Amen.

Jakob Lorber
Nebeški darovi 1