Spletno stran gostuje moj-splet.si
Prenesi vsebino

Evangelij vinske trte 
8. Avgust 1840, ob 1/2 10 uri dopoldan

V vinogradu Andr. H., pri Mariji Snežni, ob samostanu karmeličanov – govori J. L.  – pišejo K. G. L., S., D., Andr. H. in Ans. H.

1 Na mestu, kjer se ravnokar nahajate, je pred nekaj sto leti bil še gost gozd in grmovje. In pred dva tisoč leti  so vrhove teh majhnih gora  oblivale ogromne poplavne vode in z njimi polnile globeli v ravnicah. 2 Ta višina ali boljše rečeno izboklina nad ravnico, na kateri je bila trta zasajena že pred leti, je nastala sčasoma, zaradi delovanja notranjega ognja zemlje, prav tako kot ostale visoke gore. Zunanja stran ali čelo pa je nastala deloma zaradi procesa nastajanja sosednje večje gore, deloma pa tudi zaradi naplavin voda, ki jih je v hitrem toku oviral nasprotno stoječi Schloßberg. Glejte, to je nujno predhodno obvestilo o nastanku te majhne vzpetine.
3 Glejte,  v Mojem redu je nasploh vse urejeno tako, da plemenitejša stopnja rastlin vedno izpodrine manj plemenito in sicer zaradi vpliva vremena in predvsem zaradi ljudi. Kajti tam, kjer so dolga leta rasla in vegetativno živela nerodovitna drevesa, trni in bodike, so tla tistega kraja oplemenitena, kajti svet dreves  grmovja in trnja je za višjo inteligenco neuporaben in zato umre in zgnije in tako s tem tvori rodovitno zemljo. Potem se po Mojem vrstnem redu zgodi, da se na takšnih rodovitnih krajih  po človeških rokah zasadijo plemenitejše vrste, s čimer se za razpadajoče duhovne inteligence odpre nova in tudi popolnejša pot do njihovega odrešenja.
4 Vinska trta je prav taka plemenita vrsta rastlinskega bitja, ki je bila oprana po usmiljeni poplavi za časa Noeta in je bila po Meni preoblikovana in blagoslovljena. To se je zgodilo iz razloga, ker je kot prvo nastala iz volje Mojega sovražnika in je prvi človek hodil za svojimi užitki po svetlem dnevu in pozabil name. Postala pa naj bi tudi prebujajoči kamen spotike, da bi se prvi ljudje, čeprav bi bili na nek način prisiljeni in obremenjeni z strupenimi jagodami, vendarle še vrnili v svojo hišo.
5 Glejte sedaj, iz zgoraj omenjenega razloga sem po poplavi vzel trti strup in jo štirikrat blagoslovil, medtem ko sem vodo blagoslovil devetindevetdesetkrat; in prav zaradi tega štirikratnega blagoslova spada trta med najplemenitejše rastlinske vrste.
6 Preden pa vam lahko kaj povem in razkrijem o notranji globini te rastline, vas moram prej še nujno seznaniti z njeno zunanjo – kot običajno pravite – botanično rastlinsko naravo.
7 Glejte, v vsaki jagodi boste našli eno, pogosto pa celo več srčastih jedrc. Iz takšnih jedrc v obliki srca, lahko vedno sklepate na večjo ali manjšo popolnost rastline. Ker tako kot srce živali postaja bolj popolno in vedno bolj podobno vašemu srcu se isto dogaja tudi v rastlinskem kraljestvu. Združeni duhovi takšnih plemenitejših rastlin lahko v svojem procesu njihovega ponovnega oblikovanja tudi preskočijo veliko število živalskih stopenj in so pogosto celo takoj sprejeti v razred človeka. Imajo tudi to prednost, da medtem, ko njihova duhovnost potihoma nadaljuje svojo pot, se njihova materialna lupina, ki je sestavljena iz nešteto občutljivih lupin, v katere je vključena vsaka višja hranilna iskra, služijo višjim živim bitjem najprej za negovanje telesa in s tem tudi za prehrano in nastanek duše.
8 Sadeži kot so žita in druge večje vrste sadja služijo predvsem za hrano telesa, toda sadeži vinske trte pa služijo v čistem in zmernem užitku bolj za poživitev duše kot pa za telo.
9 Glejte, vsako jedro grozdja je tako zgrajeno, da je kot otrok, ki raste sredi jagodičevja in dozori z samim jagodičevjem. Potem se zgodi, da se skozi sredico trte za lasno cevko, ki je za vas nevidna in je bolj tanka kot pajkova mreža, dviga eterični ognjeni sok. Če pogledate trto, boste videli, da ima veliko udov. Z vsako takšno okončino se ta cev izboljša in je razdeljena na več krakov na mestu, kjer se je pritrdil grozdni plod. Kaj bi lahko videli, če bi šteli peščice v grozdju; kajti vsako takšno jedro je povezano s takšnim organom.
10 Ne nastane iz tega ognjenega toka samo trdno jedro, ki ga vidite in tudi iz tega trdnega jedra zaprt oljni sadež, ampak je v tem oljnem sadežu zaprta zelo majhna in nežna lupina, podobna zunanji obliki jedrca, ki je ravno tako majhna, da zavzame le deset tisočink takšnega oljnega plodu. Ta lupina se napolni s to milostno ognjeno snovjo.
11 Ko se to zgodi, se lasna cev, na katero je pritrjen ta lupina takoj tesno pritrdi. Iz te cevi se potem tvori več majhnih rok ali stranskih kanalov, ki tako rekoč obdajajo to lupino z omenjeno oljno svetlobno snovjo. Ta postane potem sladka oljna svetloba, ker prihaja iz plemenitejših duhovnih snovi, ki so bile že prej dozorele v manj plemenitem rastlinskem svetu, ki jih je oblikovala Moja usmiljena ljubezen.
12 Ko se to drugo dejanje izvede se ta lasna cev drugič zoži in združi skupaj in skoraj istočasno tvori trdno jedro, kar pa se zgodi na naslednji način: Ker so se sokovi v kratkem času stisnili v celotni dolžini te cevi, ti sokovi potem vedno razbijejo takšno zoženo točko, ker je tam cev najbolj nežna in krhka. In to se zgodi na več mestih, kjer potem iz takšnih cevčic iztekajo zgoščeni ognjeni sokovi okoli svetlobnega oljnega sadeža in se ljubeče stiskajo okoli središčne točke svojega živega svetišča.
13 Zdaj, ko je jedro na določen način doseglo svojo trdnost in se prodirajoči sokovi gnetejo samo med sabo in ne čutijo več toplote notranje milostne iskrice, se ti sokovi potem v kroženju prebijejo skozi ta kanal in opletajo okoli jedra kot gosenica svojo bubo.
14 Hkrati pa od zunaj bolj grobi kanali, ki se dvigajo skozi trto, tvorijo bolj grobo lupino. Vse to pa se zgodi po preprosti inteligenci duhov, ki so v taki rastlini.
15 Ko ta grob ovoj doseže pravilno specifično trdnost plemenite posode, ki obdajajo to jedro, počijo in nato sladki duhovni sok steče v to lupino. Ker pa je ta lupina prvotno zgrajena iz sokov, ki morajo biti po svoji naravi trpki, da dobi sadež oziroma ovojnica potrebno trdoto se zdaj znotraj ene ovojnice združita dve vrsti sokov in sicer trpek in sladek, od koder izhaja, da ima nezrela jagoda trpek in kiselkast okus.
16 Sčasoma pa dobro in sladko iz notranjosti prevlada nad  trpkim in slabim, ki je nato potisnjeno na zunanjo mejo kot trdna lupina. Tukaj imate en lep primer, kako se kot prvo z nevezano svobodo od znotraj poraja dobro življenja, kar tukaj kaže jedro, iz katerega vsi sokovi, ki so mu dani, postanejo vedno blažji in ohlapnejši in s tem tudi bolj zreli in duhovni; in drugič, da lahko premagana trpkost in tako rekoč zlobnost tudi postane dobro, saj postane splošna posoda takšnega rastlinskega svetišča.  
17 In zdaj poglejte še naprej. Če pozorno pogledate vinsko trto boste na njej odkrili liste in veje ter včasih namesto vejic lahko opazite tudi dobro znane nitke. Nasploh boste lahko pri tej rastlini, če jo natančno pogledate, našli več živalskega življenja kot v katerikoli drugi rastlini.
18 Te rokice so ustvarjene na enak način kot samo grozdje, vendar imajo duhovi v njih še premalo ljubezenske dobrote in zato tudi premalo življenja, da bi ustvarile sad. Ko so zdaj dosegle svojo polno velikost in so spoznale, da v njih ni življenja, da bi lahko tvorile sad in to zaradi določene neskrbnosti, v svoji preprosti inteligenci mislijo, da jim je majhna iskra življenja na nek način pobegnila. Zato se razširijo kolikor je le mogoče in, ko naletijo na oprijemljiv predmet v svoji slepoti mislijo, da so našli življenje in se vežejo na njega na podoben način kot finejše cevke na jedro in ga ne izpustijo več. Toda sam rezultat tega nam pokaže, da so se te roke oziroma nitke pri svojem daljnosežnem delovanju oprijele le smrti in zato tudi umrejo.
19 Naj bo to tudi za vas en majhen namig! Kajti, če nekdo ne upošteva svojega notranjega bitja in verjame, da je potrebno polnost življenja iskati v velikem prostoru stvarstva, ta je svoje roke in oči že razprostrl daleč proti smrti. Medtem pa skozi vsakodnevne izkušnje učim, da je svet toliko lepši, čudovitejši in bolj poveličan, bolj ko si od njega oddaljen. Glede tega bi vam že pogled na oddaljeno področje dal nepomemben namig , saj pogosto gledate na prostrano gorsko verigo z navdušenjem. Kako pa potem, ko pridete na to področje, ne najdete na tem gorovju nič lepega in navdušujočega, kot vam je dal prej oddaljen pogled tega področja.
20 Glejte, stvar je v tem, da bolj ko se odmaknete od sveta in se tako rekoč distancirate od njega, bolj lep, preobražen  in pregleden se vam zdi; šele takrat ima tisti, ki gleda in spoštuje Moja dela v njih pravo veselje in zadovoljstvo.
21 Vedite, življenje biva v notranjosti in smrt v zunanjosti! Kdor si prizadeva za življenje, da bi zaživel, v tistem se bo vse razodelo in zaživelo. Kajti kdor ima življenje, lahko vsem stvarem vdihne življenje, saj po njem in skozi njega vse oživi. Smrt mora živemu izročiti svoje ujetnike.
22 Kdor pa stremi navzven, pa naj bo to karkoli, stremi k smrti in kmalu izkoristi najbližjo stvar, ki mu pride naproti, enkrat to, drugič drugo, kar samo po sebi ni nič drugega kot smrt. Taka oseba razprši svoje življenje in postaja vedno slabotnejša, dokler na koncu končno ne umre. Za takega je vse mrtvo, kot da ga sploh ni bilo. Zaradi tega se tudi zgodi, da Me toliko ljudi, kot najpomembnejše življenje vsega življenja izgubi, saj v njihovih srcih in očeh sploh ne obstajam!
23 Glej, že prej sem ti enkrat omenil evangelij rastlin in tako imaš sedaj tukaj en majhen evangelij vinske trte. Zdaj pa bomo slišali še nekaj nadaljnjega ob opazovanju vinske trte.
24 Tretji del vinske trte je list. Ta je sestavljen iz treh različnih sokov. Iz delov vinske trte potekajo namreč kanali in to ravno na mestu kjer trta vedno tvori člen. To pa se zgodi na naslednji način:
25 Namreč, kot sem vam že pri rastju dreves nakazal, se tu še bolj živo prikazuje prizadevanje po iskanju Moje milostne iskre, ki je zaprta v semenu.  Ko surovi naravni duhovi začutijo, da se ta iskra dviga po drobnih osrednjih cevkah, hitro sledijo po tem deblu za majhno iskro. Ko pa se iskrica dvigne do določene višine, se, česar pa ne morete verjeti, z bliskovito hitrostjo zavije okoli stranskih cevčic teh surovih duhov. Ti pa kljub temu iščejo in z ukrivljenim gibanjem okoli glavnega organa tečejo za iskrico in ne vedo v katero smer se je napotila. Zato jo iščejo na točki, kjer trta tvori člen in se zato tukaj z večkratno močjo odstrelijo  vstran od debla in na ta način tvorijo stebelne liste.
26 Ko so se tako nekaj časa trudili v tem peclju in kljub temu niso našli iskrice življenja, se v svoji preprosti inteligenci posvetujejo in sklenejo, da se bodo obrnili na vse strani navzven, da bi našli predmet svoje morilske ljubezni. Zato se v obliki mreže razširijo v vse smeri in na spodnji strani pustijo več izločkov, ki tvorijo tako rekoč dlake na spodnjem delu lista. Z svojim iskanjem pa z svojo substanco tako še zapolnijo mrežaste medprostore.
27 Ničesar drugega kot le njihova slabo upanje je krivo, da se v tolikšnih delih in v velikih masah ženejo navzven. Ko pa se življenjska iskra zave, da je izteklo zadosti snovi, stisne v isti bliskoviti hitrosti, kot smo jo že omenili, vse svoje kanale, razen srednjega. Iskra samega življenja pa pogosto izbruhne ravno sredi takšne stremljive horde, kjer se pa potem odvija vam že znani proces.
28 Če opazite pogosto na trti nov člen, se takšno dejanje zgodi na enak način.
29 To listje pa pusti zrasti življenjska iskrica zato, da bi kot prvič lahko svoj razvoj nadaljevala v nežni senci, in drugič, da lahko iz polne svetlobe morja Mojega sonca milosti sesa sok za tvorjenje svojega jedra. Ta eterična snov pa je sama po sebi dejansko sestavljena iz Mojega štirikratnega blagoslova.
30 Ta štirikraten blagoslov postane v vinu duhovno šele potem, ko je grozdje stisnjeno in se sok povsem ne izčisti.
31 Glejte, tudi tukaj leži spet majhen evangelij. Kako notranja moč življenja učinkovito in polno preide v prečiščeno materijo, ko je samodejno in seveda z Mojo veliko pomočjo odstranila zajedavce smrti. Potem sama materija postane preoblikovana in čista, kot grozdni sok v sodih.
32 S podobnim umikom iz sveta v zaščitno in trajno posodo ponižnosti, bo tudi vaše materialno bitje očiščeno z delovanjem izstopajočega duha. V tej ponižnosti potem poteka podobo prečiščevanje, pri čemer se nečisto in mrtvo vrne svetu. Toda življenje, združeno z svojo prečiščeno materijo, ostane kot dobro vino za vedno skupaj v vsej moči v posodi ponižnosti.
33 Glejte, tukaj vam je od trte dano toliko, kolikor lahko prenesete. Toda tako kot povsod, je tudi tukaj še neskončno veliko skritega, česar pa sedaj ne bi mogli prenesti. Toda s časom boste še marsikaj slišali, deloma prek Mojega služabnika, deloma pa, če boste pozorni na svojo notranjost, tudi v sebi. - Amen.

Jakob Loreber
Nebeški dorovi