Spletno stran gostuje moj-splet.si
Prenesi vsebino

“Ne bodite torej v skrbeh in ne sprašujte: Kaj bomo jedli? Kaj bomo pili? S čim se bomo oblekli?
Za vse to si prizadevajo ajdi saj vaš Oče ve, da vsega tega potrebujete.” (Matej 6, 31 -32)

Dne 31. januarja 1844, zvečer 

1 “Ne bodite torej v skrbeh in ne sprašujte: “Kaj bomo jedli? Kaj bomo pili? S čim se bomo oblekli? Za vse to si prizadevajo ajdi. Saj vaš oče ve, da vsega tega potrebujete.”
2 Poglejte ljubi Moji, to je zopet neko mnogo daljše besedilo; zato pa je njegov pomen prosto in odkrito zastavljen in kaže svoj duhovni pomen tako odprto, da bi ga mogel vsakdo zgrabiti za svojo potrebo skoraj z rokama. Na sploh pa si zapomnite, da tisto, kar je najtežje razumeti, ni v Mojem govorjenem nauku, temveč vedno v Mojih dejanjih. Čemu pa?
3 Nauk je moral biti tako zastavljen, da bi ga mogla brez mnogo truda razumeti tudi posvetnost; kajti čemu bo vsej posvetnosti nauk, ki je spisan v najgloblji modrosti? Za svet bi bilo to isto kakor za vas japonščina; od nje ne bi razumeli niti pike na i-ju.
4 Vzemite na primer Janezovo razodetje, ki je napisano z nekoliko globljo modrostjo! Prebrali ste, takole, že marsikatero pojasnilo o njem - in vendar v osnovi ne veste, kaj naj bi s tem Razodetjem in čemu služi še poleg blagovesti.
5 Zato je tudi bil Moj nauk vedno tako zastavljen, da bi svet mogel takoj razumeti njegov resnični pomen. Kdor upošteva nadvse priročen in lahko razumljiv pomen črk, ta bo toliko lažje prišel do duhovnega pomena, ki je očiten.
6 In tako spadata tudi obe besedili, ki ju imamo pred seboj, k tistem delu Mojega nauka, ki ga Moji učenci niso označevali kot težko razumljivega; tudi ne spada k prilikam, ki jih Moji učenci niso vedno razumeli, temveč spadata – obe besedili namreč - k onemu delu Mojega nauka, o katerem so Moji učenci povedali: “Sedaj izrekaš razumljivo, kaj hočeš in mi Te razumemo!”
7 Kaj torej vsebujeta obe besedili? Nič drugega, kot preprosto bratsko prijateljsko svarilo pred posvetnostjo. Z njim hočem namigniti ljudem naj preložijo Name vse skrbi in naj le z dejanji iščejo Moje kraljestvo; vse ostalo jim bo dano kot brezplačen dodatek.
8 To je torej popolnoma naraven pomen teh besedil, v njem pa je duhovni pomen oprijemljiv kar z rokama. Kajti, kar je v njem odsvetovano za telo, velja enako za dušo in za duha. To bi se nemara takole glasilo:
9 Ne skrbite z bojaznijo, kako bi izoblikovali vaše duhovne sile v vaši duši z vsem mogočim, napornim proučevanjem! Ne marajte za vseučilišča in vse mogoče doktorske diplome, temveč ljubite Mene, vašega Očeta in brezplačno vam bom dal angelsko modrost; in to je menda vendarle več, kot če bi si pridobili vsa doktorska pokrivala in vse diplome sveta!
10 Kajti vsi še tako veliki posvetni učenjaki ne morejo ugotoviti, skupaj s svojimi diplomami in doktorskimi pokrivali, kaj se zgodi s človekom po smrti njegovega telesa, medtem ko tisti, kateremu sem dal modrost, nosi spoznanje s seboj v mezincu, z najbolj prepričljivo zanesljivostjo.
11 Ja, povem vam: V tem pogledu so živali s svojo topo zmožnostjo vnaprejšnjega čutenja na boljšem, kakor takole marsikateri velik posvetni modrec. Zato tudi spada sem besedilo: “Kaj koristi človeku ako si pridobi ves svet, pri tem pa utrpi njegova duša škodo?”
12 Kdor tu ne ve, kaj bo nekoč iz njega, ta že priča, da je njegova duša v okvari. Kakor umetnik s pokvarjenim orodjem ne zmore narediti nič pomembnega, prav tako ne more duh s pomočjo neke duše, ki jo je svet močno poškodoval, izdelati ničesar velikega za večno življenje, kajti svojo moč mora uporabiti za mašenje pomanjkljivosti duše. Kako pa naj kot večni čevljarski krpač sploh kdaj izdela zdrav popoln škorenj, v katerem bo čvrsto stopalo njegovega življenja našlo pravo varnost in trdno podlago?
13 Zato naj od zdaj naprej nihče ne skrbi ne v telesnem ne v duševnem smislu, kaj bo jedel in pil in s čim se bo oblačil; kajti za vse to bom že Jaz poskrbel, ko bo postal dejaven iz ljubezni do Mene, po Mojem nauku.
14 To je ves lahko razumljiv smisel; kdor ga bo živo upošteval, bo storil bolje kot vsi snovalci tveganih poslov, oderuhi in učenjaki vseh vrst. Amen.

Jakob Lorber
Pojasnila svetopisemskih besedil